środa, 9 października 2013

Zespół Fasolki

Fasolki - zespół wokalno-taneczny

Fasolki to jeden z najbardziej znanych polskich zespołów wykonujących piosenki dla dzieci. Zespół powstał w Warszawie w 1983 roku żeby wykonywać piosenki na antenie TVP w programach Tik-Tak (później przemianowany na Pan Tik-Tak - ktoś pamięta? Bardzo wówczas popularny program dla dzieci) i Fasola, a później także m.in. Ciuchcia - programie dla dzieci z kukiełkami: Kulfonem i żabą Moniką.

Piosenki dla dzieci Fasolek

Najpopularniejsze piosenki zespołu można znaleźć w serwisie YouTube. Są to m.in. Mydło lubi zabawę, A ja rosnę, Kropelka złotych marzeń (bardzo ładna piosenka znana z Ciuchci), czy równie popularne Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki. Te piosenki zna chyba każdy, kto urodził się w latach 80-tych. :) Teksty piosenek Fasolek można znaleźć np. w serwisie tekstowo.pl - łącznie można tam znaleźć teksty 59 piosenek zespołu.

Fasolki ciągle popularne

Zespół działa po dzień dzisiejszy, obecnie przyjmuje dzieci w wieku 6-13 lat. Nagrania odbywają się obecnie w Młodzieżowym Domu Kultury im. Władysława Broniewskiego w Warszawie. Łącznie ten zespół założony przez Ewę Chotomską i Andrzeja Grabowskiego (nie, nie chodzi o TEGO Andrzeja Grabowskiego, ten Grabowski to pierwszy Pan Tik-Tak).

Dorobek zespołu

Łącznie zespół wydał 17 płyt i kaset na przestrzeni lat 1987-2013. W 2013. została wydana składanka zawierająca 30 hitów Fasolek (wydanie z okazji 30-lecia zespołu). Wcześniej wydana została płyta z 20 nowymi piosenkami, wydana jako dodatek do czasopisma Mam dziecko w 2010.

Widoczne powyżej archiwalne zdjęcie zespołu Fasolki z 1989 pochodzi z okładki płyty Fasola, ja zaś pobrałem je z najciekawszego polskiego serwisu na temat Fasolek, jaki udało mi się znaleźć: www.fasolki.republika.pl. Nie udało mi się skontaktować z twórcami serwisu, więc bezczelnie je skopiowałem dla wygody czytelników - mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe.

Najciekawsze, najbardziej znane piosenki zespołu Fasolki będziemy opisywać osobno, więc jeżeli Cię to interesuje, przejrzyj wpisy oznaczone etykietą fasolki. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz